ZAPYTANIE OFERTOWE NR: 03/2022
DOTYCZY PROJEKTU:
Tytuł projektu: System monitoringu i analizy zdarzeń pozwalający na podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii D, a także identyfikujący przestrzeganie obowiązujących przepisów ruchu drogowego.
Numer umowy o dofinansowanie: POIR.04.01.04-00-0048/20-00
ZAMAWIAJĄCY:
ul. Ks. Prałata Stanisława Słonki 54
34-300 Żywiec
REGON – 072826959
NIP – 5532252006
DATA UPUBLICZNIENIA ZAPYTANIA OFERTOWEGO: 10.11.2022 r.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
Przeprowadzenie zewnętrznego audytu projektu
KOD CPV:
79212000-3 - Usługi audytu
- WYMAGANIA I OPIS ZAMÓWIENIA
Okres realizacji zamówienia: w terminie 4 tygodni od dnia podpisania umowy, jednak nie później niż do dnia 30.12.2022 r.
Przedmiotem zapytania jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu „System monitoringu i analizy zdarzeń pozwalający na podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych kategorii D, a także identyfikujący przestrzeganie obowiązujących przepisów ruchu drogowego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach poddziałania 4.1.4 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 na podstawie umowy o dofinansowanie nr POIR.04.01.04-00-0048/20-00.
Dane dotyczące projektu:
Koszty kwalifikowane projektu: 7 306 950,88 zł
Dofinansowanie projektu: 4 855 771,12 zł
Projekt realizowany jest przez konsorcjum:
- Lider konsorcjum – ELMONTAZ Sp. z o.o.
- Konsorcjant – Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Czas realizacji projektu: 01.09.2020 – 31.08.2023
Procent realizacji wydatków od początku projektu: 70%
Celem audytu zewnętrznego jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że koszty poniesione w ramach realizacji zadania są kwalifikowalne, zadanie jest realizowane zgodnie z przepisami prawa, z wnioskiem i umową oraz wydanie raportu w tym zakresie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje:
- ocenę zgodności realizacji projektu z jego założeniami określonymi w umowie o dofinansowanie projektu, a w szczególności:
- realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów związanych z audytowanym projektem, zgodnie z wymaganiami zawartymi w umowach o dofinansowanie projektu,
- wiarygodności danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem,
- wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu,
- sposobu monitorowania celów projektu,
- sposobu przechowywania i zabezpieczania dokumentacji projektu,
- poprawności dokumentowania i ujęcia operacji gospodarczych w wyodrębnionej dla projektu ewidencji księgowej,
- ocenę prawidłowości stosowania zasady konkurencyjności,
- zgodność z właściwymi politykami i zasadami wspólnotowymi,
- zgodność z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020,
- realizacji zaleceń i rekomendacji z wcześniejszych kontroli i audytów.
- wydanie raportu z audytu zewnętrznego, zawierającego następujące elementy:
- data sporządzenia raportu,
- nazwa i adres podmiotu realizującego projekt,
- nazwę podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny,
- nazwę audytowanego projektu, numer i datę umowy o dofinansowanie, która dotyczy audytowanego projektu,
- całkowitą wartość projektu w tym całkowitą wartość kosztów kwalifikowanych, kwotę dofinansowania,
- termin realizacji i zwięzły opis audytowanego projektu,
- termin przeprowadzenia audytu zewnętrznego,
- okres objęty audytem zewnętrznym,
- cel audytu zewnętrznego,
- zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego, w tym dokumenty (rodzaj, numer), które zostały poddane badaniu,
- podjęte działania i zastosowane techniki audytu zewnętrznego,
- informacja czy badanie audytowe zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też na próbie dokumentów oraz informacja o sposobie wybrania tej próby,
- ustalenia stanu faktycznego oraz opis oceny dotyczącej zgodności realizacji projektu z jego założeniami określonymi w umowie o dofinansowanie projektu w obszarach wskazanych powyżej,
- wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu z wskazaniem ich wag,
- określenie i analiza przyczyn i skutków uchybień,
- uwagi i wnioski w sprawie stwierdzonych uchybień a przypadku ich wystąpienia rekomendacje dotyczące właściwego sposobu postępowania,
- podpisy audytorów sporządzających raport,
- numery na każdej stronie raportu i parafki audytorów sporządzających raport.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
-
-
-
- Nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe albo osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym bądź osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzaniem wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:
-
-
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.
-
-
- Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności - Audyt przeprowadza audytor, którym może być:
-
-
- osoba spełniająca warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. finansach publicznych;
- osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zatrudniająca przy przeprowadzaniu audytu osoby, o których mowa w ppkt. a.
-
-
- Wykonawca potwierdzi spełnianie warunków poprzez złożenie oświadczenia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą: „spełnia-nie spełnia” na podstawie złożonych oświadczeń wymaganych przez Zamawiającego. Niespełnienie chociaż jednego z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania
i uznaniem jego oferty za odrzuconą. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji dokumentacji potwierdzającej uprawnienia do wykonywanej działalności. Jeżeli Wykonawca nie udowodni spełniania warunku udziału, zostanie wykluczony z postępowania i jego oferta nie będzie podlegała ocenie w ramach oceny ofert.
-
-
- TERMIN SKŁADANIA OFERT I ROZSTRZYGNIĘCIE:
- Ostateczny termin składania ofert: 17.11.2022 r.
Oferty dostarczone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
- MIEJSCE I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT:
- Oferta powinna zostać przygotowana na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Oferta powinna być przygotowana w języku polskim.
- Oferty stanowiące odpowiedź na zapytanie można składać:
- za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście do siedziby firmy zamawiającego: ELMONTAŻ Sp. z o.o., ul. Ks. Prałata Stanisława Słonki 54, 34-300 Żywiec;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailem: dizydor@elmontaz.pl.
Z dopiskiem (na kopercie; w przypadku poczty elektronicznej - z tytułem)
„OFERTA NA AUDYT”.
- W przypadku ofert, które będą dostarczane drogą pocztową liczy się data wpływu oferty do biura Zamawiającego. Oferty, które będą dostarczane elektronicznie na wskazany adres e-mail powinny być podpisane przez Oferenta.
- Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia: Dariusz Izydor, e-mail: dizydor@elmontaz.pl.
- Wykonawca może zwrócić się na piśmie do zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego najpóźniej do dnia 16.11.2022 r. Zapytania o wyjaśnienia należy składać
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailem: dizydor@elmontaz.pl.
- Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień. Jeżeli zapytanie o wyjaśnienie treści zamówienia wpłynął po upływie powyższego terminu lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
- Cena podana w ofercie powinna obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia.
- Oferent ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, w przypadku złożenia przez oferenta wiecej niż jednej oferty wszystkie jego oferty zostaną odrzucone (chyba, że oferent przed upływem terminu składania ofert wycofa złożoną ofertę a następnie złoży nową ofertę ponownie).
- W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień oraz uzupełnień dokumentów. Przez złożenie wyjaśnień/uzupełnień w wyznaczonym terminie należy rozumieć dostarczenie Zamawiającemu dokumnetacji/ skanów dokumnetacji w formie elektronicznej (na adres: dizydor@elmontaz.pl) przed upływem wyznaczonego terminu. Na wezwanie Zamawiajacego, oferent może zostać poproszony o dostarczenie dokumnetacji również w wersji papierowej.
- Jeżeli oferent w złożonej ofercie podaje informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i chce, aby wskazane infromacje nie podlegały ujawnieniu osobom trzecim, powinien w Formularzu ofertowym wskazać dokładnie, które dokumenty złożone w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zastrzeżenie oferenta nie może dotyczyć informacji: nazwy Wykonawcy (firmy), jego adresu oraz oferowanej ceny.
- OCENA OFERT:
- Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:
- Cena brutto (C) – 100 % wagi oceny
- Zasady wyliczania kryterium punktowego:
- Cena brutto (C)
|
Cn |
|
C = |
--------------- |
x 100 pkt. |
|
Co |
|
gdzie:
Cn - cena brutto najniższa z otrzymanych ofert
Co – cena brutto ocenianej oferty
Przy ocenie w kryterium „Cena brutto” najwyżej będzie punktowana oferta z najniższą ceną brutto. W ramach kryterium maksymalnie można uzyskać 100 pkt.
- Najkorzystniejszą ofertę będzie stanowić oferta z najwyższą ilością punktów.
- Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert otrzyma taką samą liczbę punktów, Zamawiający przeprowadzi negocjacje cenowe.
- WARUNKI POSTĘPOWANIA:
- Złożenie oferty nie stanowi zawarcia umowy.
- Oferty, które nie spełniają wymagań określonych w zapytaniu ofertowym nie będą rozpatrywane.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Oferty częściowe lub wariantowe nie będą brane pod uwagę.
- Postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień Publicznych, dlatego nie jest możliwe stosowanie środków odwoławczych określonych w tej ustawie.
- Termin ważności oferty – 30 dni liczone od daty upływu terminu składania ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny.
- Zamawiający może unieważnić postępowanie w szczególności w przypadku, gdy:
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego,
- postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość:
- anulowania postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny,
- unieważnienia postępowania bez wyboru oferty,
- unieważnienia postępowania, zarówno przed, jak i po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty bez podania przyczyny.
- W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawcom, którzy złożyli oferty, nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty.
- O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:
- ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert;
- złożyli oferty – w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert.
- WYKLUCZENIA:
-
-
- Z udziału w postępowaniu są wykluczeni Wykonawcy/Oferenci, którzy posiadają powiązania osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym.
-
-
Przez powiązania kapitałowe albo osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym bądź osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzaniem wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:
-
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu, co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.-
- Z udziału w postępowaniu są wykluczeni Wykonawcy/Oferenci, którzy nie złożyli oświadczenia dotyczącego posiadanych uprawnień.
-
- WARUNKI ZMIANY UMOWY:
-
-
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z poniższymi zasadami.
-
-
- Zmiana termin realizacji zamówienia w przypadku:
- wystąpienia okoliczności, których obiektywnie nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
- gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna, techniczna lub wystąpi siła wyższa, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z zamówieniem.
- Zmiany ogólne ze względu na:
- zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu u mowy,
- wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
-
-
- Zmiany i uzupełnienia postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
-
-
- LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY:
- Rozpatrywane będą tylko kompletne oferty, tj. zawierające wszystkie wymagane dokumenty:
- Formularz ofertowy (załącznik 1).
- Oświadczenie Wykonawcy (załącznik 2).
X. ZAŁĄCZNIKI DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO:
-
Adres
ul. Ks. Pr. St. Słonki 54
34-300 Żywiec -
Telefon
-
Godziny
Pon-Pt:
7:00 - 15:00 -
e-mail
biuro@elmontaz.pl oferty@elmontaz.pl ksiegowosc@elmontaz.pl